Facebook讚好

2012年5月10日 星期四

成報 : 「酒花」投資風險甚大



本港自2008年取消葡萄酒稅後,紅酒的入口總值按年急升逾叁倍,增加至去年近百億元,更有部分愛酒人士向酒商購買紅酒酒花(紅酒期貨)」,以低於一半的價錢買入仍在釀製階段的紅酒。不過,有業界人士就提醒投資酒花風險甚大,建議一般市民要小心選擇。

財政司司長於2008/09年度財政預算案中建議取消葡萄酒,加上本港喜歡飲葡萄酒的人愈來愈多,令近年本港的紅酒入口量不斷上升。根據商務及經濟發展局提供的資料,本港近四年的葡萄酒入口總值不斷增長,由2008年的28億元,增加至去年的97億元,當中又以法國出產的紅酒最受本港買家歡迎,佔去年的入口總值逾六成,達61.4億元。

籲切勿盲目貪平

紅酒買賣蓬勃,引起部分投資人士對「酒花」的注意。所謂酒花,其實即是葡萄酒期貨,由於部分外國酒莊會向與他們相熟的酒商提早出售還未完成發酵的紅酒,而酒商就在兩、叁年後才提酒出售,運作方法與本港投資「樓花」相若。

香港紅酒協會發言人昨日指,購買酒花較購買一般紅酒便宜一半有多,但風險亦相當巨大,「例如你2009年購買的酒花,要在今年才可以提酒,如果期間酒莊結業,又或者期間有甚麼天災人禍,分分鐘血本無歸。」

她建議普通飲家不要貪平購買酒花,笑言「因為買實物,就算有什麼事都有支酒在手」,又認為即使真是要購買酒花,亦應向有信譽的酒商購買,切勿盲目貪平或因酒商店舖的裝修美觀,而隨便購買,而紅酒協會亦會不時舉辦有關酒花的課程,建議有興趣人士可以參加,先增加有關認識,再決定是否購買。

-----------------------------------------------------------------------------------------------
以下是個人意見

幸好,法國酒花跟香港樓花所結出的果並不一樣.成報的分析算是中肯,但如果要以香港樓花作為比較,法國酒花可以『出古域』的地方真的是少之又少.什麼「5樓變1樓」「私人花園變平台」統統不會發生在法國酒花身上,酒莊經過百年的建立,賣的是商譽和質素.

我在這裡解釋一下酒花運作.就以2011年為例.使用2011年葡萄所釀造的葡萄酒會在2012年3~5月開始以酒花形式發售,按不同酒莊釀造方式的不同,葡萄酒會在木桶陳釀16~24個月不等.最快2013年年初入瓶,2013年尾由酒莊統一發放至酒商或獨立購買大量的人士.因此購買酒花至收到酒的需時甚長,3年是合理時間.

正如成報所論述,如果酒莊倒閉或酒商倒閉買家就會血本無歸,因為3年是不短的時間,在香港的社會中每半年都已經有數之不盡的公司成立同時又關門大吉.但酒莊倒閉確是少,問題多數出在酒商身上.以下是一個實質數字的分析,讓大家更簡單的明白"如何挑選酒商"

2011年 Chateau Lafite 的酒花價錢是350歐羅(約$3550hkd) , 酒商購買酒花後要加上運送香港的成本, 再加上人力成本(未計算合理利潤) , 最少賣上$4000~$4300hkd才可以平手.如果有一間酒商給你一個$4000hkd的酒花價錢,除非該公司是建立商譽才不賺你的錢,否則是不可能維持.以我來說,葡萄酒最終還是喝下肚皮,訂了心頭好最後拿不到,真的很失落.找有信譽的酒商,"錢讓人賺",你才會安心又放心的.

由投資的角度去看,到底要購買什麼酒莊的酒花,或者要怎樣去購買酒花又是另一門學問,有機會再跟大家討論一下.我會有幾家信譽不錯的酒商資料,大家有興趣的可以私人問我.

(利益申報 : 我只是少少酒客,那些酒商是多年買酒的商店,因此不在我的BLOG幫他們免費宣傳了 , 免得發生什麼事就怪到我頭上 =.=)



14 則留言:

  1. 你好。我想知多d有關買酒花既資料啊。可唔可以俾少少資料我參考下?謝謝。
    jasontcw@yahoo.com.hk

    回覆刪除
  2. 你好,我想問如果我在屈人寺買幾箱不同的期酒自用加賣出,
    可以在什麼地方賣?

    回覆刪除
  3. 我想問下你一d 信譽不錯的酒商資料,我成日同家人朋友買酒,可能一買買 10支 8支,如果可以用平d 既價錢買到心頭好,我唔怕等兩三年,但想知道邊d酒商信譽好。可唔可以俾少少資料我參考?謝謝你!

    回覆刪除
  4. js , 1~2箱的話watson wine cellar 是不錯 , 但波爾多比較貴,你要買什麼產區?

    回覆刪除
  5. 其實無指定買咩紅酒,其實都一直係你依度睇同埋上唔同既 forum or blog 睇下人地既評語,覺得價錢合理,就去買黎試,近期鐘意飲 Lascombes 既 2nd wine,好香。但搵到最平既都要成 $230 蚊,$2xx 蚊既酒唔可以成日買,真係會破產架!
    咁諗住如果有酒花買,而又可以用更平既價錢買黎飲,咁就可以同我 d 姐夫 or 朋友一齊 share 幾支。

    回覆刪除
  6. js,點講好呢~我需要先言明一點,因為酒花也是酒商做生意的一種手法,就以lascombes 2nd為例,除非你是直接在法國買酒花,不然差價不會是想像中般"半價"或以下.經酒商購買酒花自用,很大原因是避免升值對你的影響.如你用$230買了lascombes 2nd 2009 , 當你拿到酒花時會是2012,當中可能巿價已到達3xx,那你就會賺了喝~

    回覆刪除
  7. 明白了。因為我成日上網搵d樓上酒鋪,佢地d價錢都叫做平過 Watson wine. 但再上外國網搵 (eg. winebid.com),d 價錢又再平dd。始終我依家初學飲酒,錢又唔係多,緊係想用最平既方法試到多d唔同既酒,or 貴價少少既酒,如果唔係我就要破產架喇。哈哈!
    但係依家睇睇下,酒花就要一整箱咁買,如果買左覺得唔好飲就死火了。所以可能都要放棄依個念頭。而考慮返上網揀多幾支唔同款然後睇下d運費會唔會為到平過香港買。我見你成日都訂酒,所以都想學下你。請你指教我多d啊。或者夾埋一齊訂貨,至多我可以俾多d d 運費都得架。^_^

    回覆刪除
  8. 冇問題~可以一齊訂~可能會係FACEBOOK到LAUNCH,會比較容易~

    回覆刪除
  9. 外國的我唔識,但其實香港有幾間公司都做網上賣酒,D酒都幾平。部份更係ex chateau!
    缺點就係通常過千先免費送貨!
    屈人寺,有時大特價時,價錢會同出面差唔多,但屈人寺酒款多同服務好!

    回覆刪除
  10. 屈人寺既波爾多係特別貴,其他價錢都好合理~

    回覆刪除
  11. 好啊 Louis,而且都想學多d,試多d唔同款既酒,始終自己唔飲過係唔會知道個味係點,雖然我到依一刻都仲係唔識得分咩味打咩味.. 哈哈!所以唔可以成日飲貴貴既酒,只可以去搵d 2nd wine黎試。我都會多d留意你個 blog 同 facebook,但 blog 有時好難跟進返d留左言既 post,最好係 facebook,上次你d紅酒特惠價益d 網友我都 miss 左。wuwu..

    回覆刪除
  12. 屈人寺真係算貴。我最初最初都係屈人寺度買,之後少左,依排有朋友係 member,俾左個 code 我,正價酒可以有 15% off.. 又抵返少少。不過都係上網 (HK company)會平少少,但可惜係成日要 office hour 去d公司度拎,仲要唔係近,對我依d打工仔黎講就煩d。
    外國個價就可以更平,當然唔知道計埋運費會係點?但買得多,運費就平得多,所以最好可以跟你地d C-hing買,share 多少少運費我覺得唔係問題,最緊要係可以跟你地學到野。 hehe~~

    回覆刪除